Södra Munksjön logotyp, länk till startsidan.

Upphandling webb

Här publiceras frågor som kommer in under ansökningstiden för "upphandlingen för ombyggnation och sammanslagning av webbplatser". Nederst på sidan finns också information om det förklarande digitala mötet som hålls den 19/2.

Frågor och svar

Frågor rörande denna direktupphandling ska ställas till mailadressen: info@sodramunksjon.se och svaren kommer skickas från samma mail. Därefter publiceras alla frågor och svar i sin helhet på denna sida.

När stängs webbplatserna av (det sista datumet)?

Tidplanen är något pressad då uppdaterade avgifter för webbplatser inom SiteVision träder i kraft för bolaget från och med 2025 04 01. SMUAB önskar därför att större delen av arbetet är genomfört innan 2025 04 01. Om något arbete skulle återstå, lämpligen sådant arbete som inte syns utåt, efter det så behöver allt arbete vara klart absolut senast 2025 05 01. Vid uppstart av projektet ska en gällande tidplan arbetas fram mellan Leverantör och Beställare som utgår från ovan ramar men är mer detaljerad.

Kommer ni på SMUAB ha sparat all information och innehåll i en miljö så att det bara är att fixa med menyer osv?

Vi på SMUAB kommer spara allt innehåll på de befintliga webbarna på annat ställe tills den dag ombyggnationen påbörjas. Det är också vi som sedan lägger in all information på den nya webbplatsen.

Vilket år skapades skeppsbronjkpg.se?

Runt 2019.

Finns det kopplingar i webbplatserna, så som biljettköp osv?

Biljettköpen görs från Tickster och vi själva länkar till dessa via en knapp på vår webb.

Ska det vara olika tema för alla delområdena?

Alla delområden (Skeppsbron, Östra Munksjön, Munksjöstaden, Solåsen/Fridhem, Stationsområdet) har sina egna grafiska färger som hjälper till att skilja webbplatserna åt.

Ska hamburgermenyn visa olika saker på de olika delområdenas sidor?

Ja. Alla delområden kommer ha olika finformation som behöver delas i hambugermenyerna. Men uppbyggnaden för menyerna är likadana.

Ska referensuppdraget omfatta specifikt sammanslagning eller ombyggnation av en webbplats eller kan referensuppdraget också omfatta en annan liknande leverans inom en Sitevision-webb?

Det viktigaste för oss är att referensuppdraget visar ett liknande arbete som vi eftersöker. Vi inser att det innebär utmaningar med att landa all information under ex "ett hus", att skapa olika undersidor för delområden och att få till olika menyer under varje delområde. Om referensuppdraget kan visa lösningar på detta men också visa hur man skapar en struktur som är lätt och hanterbar att jobba i så är det så klart bra. Men referensuppdraget kan också visa en annan liknande leverans om ni tycker det visar på en fördel för er i upphandlingen.

Förklarande digitalt möte

Eftersom SMUAB har en relativt klar bild av hur vi vill att uppbyggnaden av webbplatserna ska se ut, men saknar viss teknisk kunskap runt möjligheter och begränsningar, vill vi ge möjligheten att förklara uppdraget tydligare genom ett möte via Teams. Då finns också möjligheten för de som vill lämna anbud att ställa frågor och på så sätt kunna ge ett mer realistiskt totalpris.

Mötet kommer hållas via Teams den 19/2 kl. 9.00. Om man vill delta behöver anbudsgivaren maila
karin.froderberg@sodramunksjon.se senast 18/2. En mötesinbjudan skickas då till anbudsgivaren.
Vi vill uppmärksamma anbudsgivarna att man inte kan vara anonym under mötet då namn kan synas samt att alla deltar vid samma möte.

Denna sida är dold för allmänheten och innehåller dokument som inte är tillgänglighetsanpassade. Kontakta oss på karin.froderberg@sodramunksjon.se för hjälp att få dem upplästa.